Blog 101 // (Altın Kurallar Serisi)

1999’un başlarıyla birlikte, hala en büyük servis sağlayıcılardan biri olan BLOGGER’ın girişimi, dijital medyanın konvensiyonele olan savaşını başlattı. Bunu takip eden dönemde, dünya devleri olan dijital iletişim şirketleri de bu alana yatırım yaparak, blogun hayatımızdaki yadsınmaz yerini perçinledi. Günümüzde, düzenli internet deneyimi olan insanların tamamı en az bir blog ziyaret etmiş, %38’i ise blog oluşturma girişiminde bulunmuş. Bu rakamlar, her ne kadar gazeteye olan itibarın uzağında kalsa da, bağımsız içerik sağlayıcıları ve tarafsız görüş müptelaları için olmazsa olmaz nitelikte. Peki hal böyle iken, bu mecrayı kullanan, kullanmak arzusunda olanların dikkat etmeleri gereken başlıca konular neler? 2009 yılından bu yana, life style ana başlığı altında hizmet veren YazKurtulYapKurtul olarak, bilgi ve deneyimlerimizi, Vocus’un webinarlarından öğrendiklerimizle harmanlayarak, sizlerle paylaşalım dedik. Buyursunlar.

blog

#1 ) Bırakacaksanız, başlamayın.

Bir dönem yapacak bir iş bulamayıp, can sıkıntınızı gidermek için teselliyi blog’da arayabilirsiniz. Ancak blog tutmak, takipçinizle aranızda bir diyalog oluşturur. Bu ritmi yakaladıktan sonra bir anda bırakırsanız, onları terketmiş olursunuz. Bu alanda en önemli konu devamlılık ve sürdürülebilirliktir. Yabana atmayın.

#2) Samimiyet ve Üslup

Gazetelerin/dergilerin ve haber bültenlerinin soğukluğundan uzak durmanız esas. Kendi tarzınızı ve içeriğinizi oluşturmanız kadar, kendi dilinizi ve jargonunuzu oluştırmanız da önemli. Bu durumun, sizi diğerlerinden ayıran özelliklerin başında geldiğini unutmayın.

#3) Konseptiniz Olsun

Okuyucuların sizin sayfanızı ziyaret etmeleri için, onlara bir sebep verin. Kazanım sağlayacakları, bilgi ya da avantaj elde edebilecekleri içeriği sunun. Tavsiyelerinizde kesinlikle pazarlamacı mantığından kaçının. İkili diyalog gibi algılanmasına dikkat edin.

#4) Asla Büyük Vaadlerde Bulunmayın

Birçok popüler blogun sonunu hazırlayan, hassas konulardan biri. ‘1 haftada 5 kilo verin!‘,’Oturduğunuz yerden zengin olun.’,’X konusu ile ilgili aradığınız herşey!‘ gibi fazla iddalı başlıklardan ve içerikten uzak durun. Okuyucunuzu hayal kırıllığına uğratmayın.

#5) Blog   \ne \!\,  Web Sitesi

Blog, deneyimleriniz ve önerilerini paylaştığınız ve kolay tüketilebilir bir platformdur. Teknik detaylar, ürün ve hizmet bilgilerindeki gereksiz ayrıntıları paylaşmak konusunda ısrarcıysanız, dış link olarak vermenizde fayda var.

#6) Platformlara Yayılın

Yalnızca blogunuza içerik girip, okuyucuların sizi bulmasını beklemeyin. Sosyal paylaşım ağlarında, forumlarda, ya da konu ile ilintili Facebook sayfalarında, linkinizi paylaşın. Okunurluğunuzu ve bilinirliğinizi artırın.

#7) Sade & Anlaşılır Olun

Sizin göreviniz okuyucunun işini kolaylaştırmak. Yazılarınızı mümkün olduğunca sade, teknik terimler ve zor kelimelerden arınmış olarak hazırlayın. Yazılarınızda seçtiğiniz görseller, estetik olduğu kadar, makalenin anlaşılmasına yardımcı olmalı.

#8) Demokratik & Hoşgörülü Olun

Bazı insanlar tarafından, paylaşımlarınızın eleştirilmesi, fikirlerinizin yanlış bulunması son derece normal. Bu durumu anlayışla karşılamak ve bu eleştirilere yapıcı yanıtlar vermek son derece önemli. 

#9) Reklamdan Kaçının

En büyük silahınız tavsiyelerde bulunmak. Ama bunu kendi ürünleriniz için yaparsanız, okuyucu kaybedersiniz. Sizin görüşleriniz onlar için değerli, ancak çıkar amaçlı bir paylaşım sezdiklerinde sizden uzaklaşabilirler.

#10) Eğlenceli ve Sürprizli Olun

Okuyucunuz eğlenceli bir jargon kadar, keyifli ve bir nefeste okuyacakları içerik isterler. Onları şaşırtmak, kendi sosyal ağlarında paylaşacakları nitelikte paylaşımlarda bulunmak, reputasyonunuzu artıracaktır.

Gerekli alt yapı, bu iş için yeterli zaman ve eser miktarda hevesiniz varsa, hala geç kalmış değilsiniz. Özellikle ülkemizde, bir zamanlar fırtınalar estiren bloggerların bile çoğu, eski popülerliğini korumayı başaramadı. Yeni trend olan kolektif siteler, maddi kaygıları yüzünden, samimi bir blogun yerini tutmuyor. Dolayısıyla hodri meydan!

Not: PR ajanslarından, sizinle bülten paylaşmasını isteyebilirsiniz. Emin olun bu destek, işiniz çok kolaylaştıracak.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s