Kahramanım Benim

Hazır ödül sezonu açılmışken ismiyle musemma bilgi kaynağınız Yaz Kurtul Yap Kurtul olarak yeni bir yazı dizisine başlıyoruz ve bendeniz yıllarca hayalini kurduğum şey gerçekleştiriyorum ve artık her ay filmler hakkında atıp tutmaya başlıyorum. Yaşasın!

Şimdi odul sezonu dedik ama bahsedecim film turu bu guzel pastadan pek pay alamiyor. Bende her aday listesine baktığımda saçımı başımı yolarak soruyorum:

NEDEN SÜPER KAHRAMAN FİLMLERİ ADAY OLMUYOR?

Multi-milyonluk yatırımlar yapılıyor falan filan ama yedinci sanatin bu güzide dalı hala neden sadece nerd’lere ve kahraman genç ve yakışıklıysa 14 yasindaki kızlara ve günde 3 öğün burger yiyen Amerika’lılara hitap ediyor?

Derin bir boşluk…

Evet yukarıdaki konuda yine bir süre kafa yordum ve yanıt bulamadim.

Atip tutmaya devam. Evet kabul. Bazi super kahraman filmleri cok kotu. Bazilari vasatin altinda ve bazilari da vasat. Ama bu kucuk detaylar Christopher Nolan tarafindan tekrar cekilen ve bundan onceki 25 yilda bir efsane olan Batmanin, en hovarda super kahraman Iron Manin veya mahsup delikanli Clark Kentin hakkini yedirtmemeli. Daha Wolverine’den, Captain America’dan, Thor’dan, Hulk’tan, Catwomen’dan, Wonderwoman’dan, Watchmen’den hatta He-man’den bahsetmedim bile.

Super kahramanlar cool’dur. ‘’Hadi ordan hepsi aslinda ezik’’ dediginizi duymadim sanmayin. Tamam basta hepsi cool olmayabilir ama filmin sonunda tum guzel kizlar onlar kapiyor. Yalan mi?

Hepsinin kafasi zehir gibi calisir. Fizik’te kimyada denklemden deneye atlarlar. Cocuklar da bunlari izleyip Cuma gunku fizik sinavina o gazla calisir

Yani sevgili anne-babalar sakin cocuklarini super kahraman filmlerinden uzak tutmayin. Hata edersiniz.

Bu superkahramanlik sektorunde usta-cirak iliskisi hakim. Bizim kahraman cocuklarin hepsinin bir mentoru var. Izleyin bakin. Bazisininki profesor bazisininki sinir bozucu bir robot olsa da ister inanin ister inanmayin super kahraman filmleri bizi hayata hazirlar.

Bu kadar laf ettikten sonra biliyorum heyecanlandınız hepiniz şu an en yakin D&R’a gidip süper kahraman filmleri alma arzusu ile yanip tutusuyorsunuz. O zaman bu liste sizin icin geliyor.

1-     BATMAN TRIOLOGY

2-     IRON-MAN 1-2 (3’u icin biraz bekleyecegiz.)

3-     X-MAN FIRST CLASS

4-     AVENGERS

5-     WANTED (Birçok superkahraman-sever bu seçime kızacak, hatta Wanted superkahraman filmi bile degil diyecekler biliyorum ama bence oyle ve azici Angelina Jolie ve James Mcavoy torpili yaptigimi itiraf ediyorum)

Not: Liste yapmak ne zor ismis. Sevgili Mehmer Acar senin isin ne zormus? Oyle 5 film secilir mi kolay kolay. Daha bunun Tomb Rider’I var, Fantastik 4’lusu var, Spiderman’i var, Edward Cullen’i var Tamam saka saka…

Bir Cevap Yazın

